Условия использования / Regulamin korzystania

§ 1 Ogólne warunki handlowe

(1) Niniejszy regulamin (dalej „Regulamin”) wchodzi w życie z dniem 1 grudnia 2024 r. i reguluje obowiązkowe warunki uczestnictwa w kursach językowych oraz lekcjach indywidualnych w MOVASchool. Regulamin obowiązuje w zakresie nieuregulowanym umową o świadczenie usług edukacyjnych (dalej „Umowa”) pomiędzy Słuchaczem a Szkołą. Zawiera regulamin organizacyjny, zasady zachowania na zajęciach oraz tryb składania reklamacji.

(2) Operatorem Szkoły MOVASchool jest EduWado Spółka z o.o. (adres: Śwółka z o.o.). (adres: ul. Św. Wojciecha 3/3A/7, Olsztyn, 10-038, REGON: 389734835, NIP: 7393957476, KRS: 0000917669, kapitał zakładowy: 5000 zł), zwaną dalej „Szkołą”.
Szkoła świadczy odpłatne usługi edukacyjne w zakresie nauki języków obcych, w tym:

  • Kursy językowe (zwane dalej „Kursami”) w grupach (zwanych dalej „Grupą”).
  • Lekcje indywidualne.

Wszystkie zajęcia mogą być prowadzone w formie online, która obejmuje:

  • Wirtualne Zajęcia w Grupie.
  • Indywidualne sesje z instruktorem dostępne w czasie rzeczywistym.
  • Komunikatory internetowe i dwukierunkowa interakcja pomiędzy Kursantem a Instruktorem.

(3) Umowa - umowa zawarta pomiędzy Uczelnią a Studentem lub jego przedstawicielem ustawowym na warunkach opisanych w niniejszym Regulaminie. Regulamin stanowi integralną część Umowy.

Uczeń - osoba fizyczna, która ma prawo uczestniczyć w Kursie lub Lekcjach indywidualnych:
  • posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych;
  • nieposiadająca pełnej zdolności do czynności prawnych, ale posiadająca zgodę przedstawiciela ustawowego na udział w Kursie lub Indywidualnych zajęciach.
Przedstawiciel ustawowy - osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych upoważniona do reprezentowania interesów Ucznia nieposiadającego pełnej zdolności do czynności prawnych. Przedstawiciel ustawowy musi posiadać pełnię praw rodzicielskich w stosunku do Ucznia.

(4) Regulamin oznacza niniejszy dokument sporządzony zgodnie z art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Regulamin udostępniany jest Uczniowi nieodpłatnie przed zawarciem Umowy na oficjalnej stronie internetowej Uczelni: https://karta-polaka.pl/regulamin. Regulamin wiąże Strony od chwili zawarcia Umowy.

(5) Umowa i Regulamin są głównymi dokumentami określającymi prawa i obowiązki stron w procesie świadczenia usług edukacyjnych przez Szkołę na rzecz Ucznia. W przypadku rozbieżności pomiędzy Regulaminem a Umową, pierwszeństwo ma Umowa.

(6) Zajęcia dostępne są dla Słuchaczy, którzy podpisali Umowę ze Szkołą. W przypadku zajęć dla osób niepełnoletnich, mogą one uczestniczyć w zajęciach na podstawie uprawnień określonych w Umowie zawartej ze Szkołą przez ich rodziców lub innych przedstawicieli ustawowych.

(7) Uczniowie i/lub ich przedstawiciele ustawowi powinni dokładnie zapoznać się z treścią Regulaminu. W przypadku organizowania zajęć dla osób niepełnoletnich, przedstawiciele ustawowi zobowiązani są do zapoznania ich ze standardami zachowania, szczegółami organizacyjnymi i środkami bezpieczeństwa, w tym aspektami bezpieczeństwa i higieny pracy w Szkole.

(8) Od wszystkich uczniów oczekuje się przestrzegania ustalonego Regulaminu. Przestrzeganie tych zasad przez niepełnoletnich uczniów jest obowiązkiem ich przedstawicieli prawnych.

(9) Szkoła zobowiązuje się do utrzymania wysokiej jakości kształcenia poprzez stosowanie wysokich standardów opartych na nowoczesnych materiałach, metodach i programach nauczania. Osiąga się to również poprzez regularne monitorowanie procesu edukacyjnego i udzielanie informacji zwrotnej.

(10) Aktualna oferta Szkoły oraz dostępne kursy znajdują się na oficjalnej stronie internetowej Szkoły.

Oferta oznacza informacje wysyłane do potencjalnych Studentów na temat zakresu usług oferowanych przez Szkołę. W szczególności jest to informacja o rodzajach kursów, ich tematyce i zakresie. Zgodnie z niniejszym Regulaminem oferta nie jest ofertą w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszeniem do złożenia oferty.

§ 2 Zawarcie i funkcjonowanie umowy

(1) Podstawą świadczenia usług edukacyjnych przez Szkołę jest Umowa o świadczenie usług edukacyjnych oraz niniejszy Regulamin.

(2) Umowa zawierana jest pomiędzy Szkołą a Uczniem lub jego przedstawicielem ustawowym za pomocą środków porozumiewania się na odległość. Zawierana jest w formie dokumentu zamieszczonego na platformie Langlion po wstępnej rejestracji i utworzeniu Konta Ucznia przez przedstawiciela Szkoły.

W Umowie strony określają wybrany przez Kursanta Kurs lub liczbę Sesji Indywidualnych, a także preferowany sposób płatności.

Zasady płatności określa Cennik, stanowiący załącznik do Umowy.

Cennik jest dokumentem określającym ceny usług oferowanych przez Szkołę. Określa on koszt Kursu lub poszczególnych lekcji, opcje płatności (całość jednorazowo lub w ratach), terminy płatności, a także warunki i system rabatów.

Harmonogram zajęć - dokument określający liczbę i czas trwania zajęć zaplanowanych w ramach danego Kursu lub na podstawie indywidualnego planu zajęć.

Harmonogram oraz Cennik stanowią załączniki do Umowy i są dostępne na Platformie Langlion dla zalogowanych Kursantów.

(3) Platforma to system teleinformatyczny w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną wykorzystywany przez Szkołę do realizacji Kursu.

Do świadczenia usług Szkoła wykorzystuje następujące platformy:

Platforma LangLion jest systemem teleinformatycznym wykorzystywanym przez Szkołę do tworzenia kont Słuchaczy oraz przekazywania informacji Słuchaczom. Właścicielem platformy jest Primeon spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (02-170), ul. Słowicza 43. Spółka jest zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy (XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego) pod numerem KRS 0000395372, NIP 522-29-87-682 oraz REGON 145160754. Licencję na korzystanie z platformy w Polsce posiada Szkoła.

Platforma Edvibe jest systemem teleinformatycznym, za pośrednictwem którego Szkoła organizuje prace domowe i testy egzaminacyjne. Właścicielem platformy jest Study Space, Inc. z siedzibą pod adresem 251 Little Falls Drive, Wilmington DE, 19807, USA (EIN: 38-4191069).

(4) Konto Kursanta to profil utworzony przez Szkołę w systemie LangLion, który bazuje na adresie e-mail podanym przez Kursanta lub jego przedstawiciela ustawowego. Za jego pośrednictwem Kursant ma dostęp do grafików zajęć, informacji o płatnościach i rozliczeniach.

(5) W celu zawarcia Umowy, Kursant lub jego przedstawiciel ustawowy może skontaktować się ze Szkołą za pośrednictwem formularza na stronie internetowej, poczty elektronicznej, kanałów społecznościowych Szkoły lub telefonicznie.Przedstawiciel Szkoły niezwłocznie skontaktuje się z potencjalnym Uczniem lub jego przedstawicielem ustawowym telefonicznie (lub za pośrednictwem Telegramu) lub za pośrednictwem innego udostępnionego środka komunikacji.W trakcie komunikacji przedstawiciel Szkoły ustali potrzeby potencjalnego Ucznia i przekaże informacje o dostępnych kursach, ich kosztach, opcjach płatności i datach rozpoczęcia.

Uczeń lub jego przedstawiciel ustawowy wyrażający wolę zawarcia Umowy podaje w trakcie komunikacji lub w odpowiedzi na wiadomość e-mail Szkoły swoje dane osobowe: imię i nazwisko, dane kontaktowe (e-mail i numer telefonu), o ile nie zostały one podane wcześniej na stronie internetowej, a także informacje niezbędne do zawarcia i wykonania Umowy, w tym numer PESEL i adres zamieszkania.

(6) Na podstawie informacji podanych w ust. 5, przedstawiciel Szkoły rejestruje konto Ucznia na platformie LangLion. Następnie Uczeń lub jego przedstawiciel ustawowy otrzyma na wskazany adres e-mail potwierdzenie pomyślnego utworzenia konta, a także dane do pierwszego logowania. Uczeń zobowiązuje się do zachowania tych informacji w poufności i nieprzekazywania ich osobom trzecim. Po aktywacji konta Uczeń musi zmienić hasło logowania. Wraz z tymi danymi przekazywana jest instrukcja logowania i zawarcia Umowy. Uczniowie mają 10 dni od otrzymania tej wiadomości e-mail na zaakceptowanie warunków Umowy i jej załączników. W przeciwnym razie rezerwacja zajęć zostanie anulowana.

(7) Szkoła przekazuje Uczniowi, który wyraził wolę zawarcia Umowy, dokumenty w postaci Umowy wraz z załącznikami: Cennikiem, Harmonogramem zajęć oraz niniejszym Regulaminem w formacie .pdf. Dokumenty te są dostępne za pośrednictwem Konta Studenta, ale na życzenie mogą zostać dodatkowo przesłane na adres e-mail podany przez Studenta lub jego przedstawiciela.

(8) Umowę uważa się za zawartą z chwilą zaakceptowania przez Kursanta lub jego przedstawiciela ustawowego warunków Umowy i jej załączników za pośrednictwem Konta Kursanta.

(9) Zawierając Umowę, Uczeń lub jego przedstawiciel prawny potwierdza, że dane określone w Umowie i podane podczas tworzenia Konta są dokładne i aktualne.Wyraża również zrozumienie i zgodę na system nauki, procedurę i warunki świadczenia usług oraz zobowiązuje się do ich przestrzegania.Akceptując Umowę, Uczeń zgadza się być związany zobowiązaniami płatniczymi zgodnie z warunkami Umowy i potwierdza otrzymanie powiadomienia o prawie do anulowania oraz zgadza się na rozpoczęcie świadczenia usług przed upływem okresu karencji.

(10) Umowa zostaje zawarta na czas określony od dnia jej podpisania lub akceptacji i kończy się z chwilą wypełnienia wszystkich zobowiązań przez obie Strony. Planowane daty rozpoczęcia i zakończenia Kursu lub Lekcji indywidualnych wskazane są w Harmonogramie.

(11) Szkoła informuje, że rozmowy telefoniczne pomiędzy Kursantami lub ich Przedstawicielami prawnymi a przedstawicielami Szkoły mogą być nagrywane. W celu odsłuchania lub sprawdzenia nagrania, Uczeń lub Przedstawiciel ustawowy musi udać się do biura Szkoły, po uprzednim uzgodnieniu terminu za pośrednictwem Helpdesk.

(12) Zawarcie Umowy nakłada na Szkołę obowiązek świadczenia usług na rzecz Studenta zgodnie z Regulaminem i z zachowaniem zawodowej staranności. Po zawarciu Umowy Uczelnia organizuje niezbędne wsparcie i ponosi koszty, takie jak rezerwacja miejsc w grupach, których koszt określają warunki Oferty i Cennika.

§ 3 Zasady uczestnictwa w Kursie

(1) Do rozpoczęcia i kontynuowania kursu wymagana jest minimalna liczba 5 uczniów, a maksymalna liczba uczniów w grupie dorosłych wynosi 10.

(2) Liczba uczniów w grupie może zostać zwiększona o nie więcej niż 2 uczniów ponad powyższą liczbę.

(3) W celu przeprowadzenia kursu, minimalna liczba uczniów określona w niniejszym Regulaminie musi zostać zapisana na kurs przed datą rozpoczęcia zgodnie z Harmonogramem. Jeżeli w tym terminie nie zostanie osiągnięta minimalna liczba uczestników (lub liczba ta musi zostać zmniejszona ze względu na przepisy, np. z powodu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii), Szkoła może zaproponować połączenie grup na podobnym poziomie, skrócenie czasu trwania kursu lub podwyższenie opłaty za kurs w stosunku do podanej w Cenniku, z zastrzeżeniem minimalnej liczby uczestników. Jeżeli Kursant wyrazi zgodę na połączenie grup, skrócenie zajęć lub podwyższenie opłaty za kurs, Strony zawrą aneks do Umowy. W przypadku braku zgody, zarówno Student jak i Szkoła mają prawo do rozwiązania Umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia. Słuchacz, który przystąpi do kursu przed jego zakończeniem w grupie, w której opłata za kurs została podwyższona z określonej przyczyny, zobowiązany jest do uiszczenia opłaty za kurs w nowej wysokości.

(4) Miejsce i format zajęć zostaną określone w Umowie.

(5) Zajęcia odbywają się online za pośrednictwem Google Meet oraz w specjalnie wyposażonej sali wykładowej przy al. Kościuszki 39/2.08 w Łodzi w określonych dniach i godzinach zgodnie z harmonogramem, chyba że Regulamin lub Umowa stanowią inaczej.

(6) Rozpoczęcie świadczenia usług online następuje po otrzymaniu przez Ucznia na podany przez niego adres e-mail zaproszenia na spotkanie z lektorem w uzgodnionym komunikatorze i potwierdzeniu terminu pierwszych zajęć indywidualnych.

(7) Uczestnictwo Ucznia w zajęciach jest możliwe pod następującymi warunkami:

  • Kursant (lub jego przedstawiciel ustawowy) zawarł Umowę oraz zapoznał się i zaakceptował niniejszy Regulamin lub osoba zawierająca Umowę gwarantuje, że Kursant będzie go przestrzegał.
  • Opłata za Kurs została uiszczona w całości lub w części zgodnie z Umową.

(8) Przed zawarciem Umowy Szkoła może zaproponować przyszłemu Uczniowi udział w sesji pokazowej, jeśli takie sesje są dostępne. Potencjalny Uczeń ma prawo uczestniczyć w lekcji demonstracyjnej w jednym z terminów określonych przez Szkołę. Udział w lekcji pokazowej może być płatny lub bezpłatny, o czym Szkoła poinformuje Ucznia lub jego przedstawiciela ustawowego z wyprzedzeniem. W przypadku odpłatnego uczestnictwa w lekcji demo, jej koszt ustalany jest zgodnie z aktualnym cennikiem. Udział w lekcji demo nie zobowiązuje potencjalnego Ucznia do zawarcia Umowy.

(9) Szkoła udostępnia Kursantowi na Platformie LangLion następujące informacje:

  • aktualny plan zajęć (w tym liczbę zajęć, terminy, weekendy oraz termin zakończenia Kursu),
  • zbliżające się płatności,
  • opłaty, faktury i opłacone dokumenty,
  • inne istotne informacje związane z kursem.
Na platformie Edvibe Szkoła zamieszcza zadania domowe i testy egzaminacyjne dla Ucznia.

§ 4 Opłaty za Kurs i Sesje Indywidualne

(1) Kursant zobowiązany jest do uiszczania opłat za Kurs i Sesje Indywidualne zgodnie z warunkami Umowy oraz opłatami określonymi w Cenniku. Kursant może wybrać jedną z następujących opcji płatności przewidzianych w Cenniku:

a) jednorazowa płatność z góry lub
b) dwie płatności określone w Umowie.

(2) Płatności dokonuje się na podstawie wystawionej faktury, przelewem na rachunek bankowy Szkoły nr: PL71 1240 5598 1111 0011 0818 7033 w Banku Pekao S.A. lub za pośrednictwem tpay/Stripe z wykorzystaniem płatności online dostępnych na platformie LangLion. Zmiana rachunku bankowego nie stanowi zmiany Regulaminu i Umowy.

(3) Studentowi przysługują następujące rabaty:

a) Zniżka w wysokości 15% opłaty za Kurs przy pełnej przedpłacie.
b) 10% zniżki dla każdego znajomego (zniżka dla znajomego), która jest dostępna zarówno dla studenta, jak i jego znajomego.

Maksymalna łączna zniżka wynosi 15%. Zniżki z punktów (a) i (b) można sumować. Zniżka z punktu (a) jest naliczana w momencie płatności w terminach określonych w punkcie (a) i polega na obniżeniu ceny Kursu w momencie zawarcia Umowy. Rabat zgodnie z punktem b) naliczany jest po spełnieniu warunków określonych w punkcie b) po upływie 2 miesięcy i jest wystawiany w formie korekty faktury, gdzie ostatnia płatność jest pomniejszana o kwotę rabatu. W przypadku płatności za lekcje z góry, Szkoła wystawia fakturę korygującą na kwotę rabatu.

(4) Termin płatności uważa się za dotrzymany, jeżeli odpowiednia płatność lub rata wpłynie na rachunek bankowy Szkoły nie później niż w określonych terminach i zgodnie z warunkami płatności uzgodnionymi w ust. 1-2.

(5) W przypadku opóźnienia w płatności Szkoła ma prawo do naliczenia odsetek ustawowych zgodnie z procedurą opisaną w § 13.

(6) Nieobecność Słuchacza na zajęciach grupowych nie zwalnia go z obowiązku uiszczenia opłaty za kurs.

(7) Jeżeli Student zawrze Umowę w trakcie roku akademickiego, postanowienia Regulaminu stosuje się do niego z uwzględnieniem uczestnictwa w pozostałych zajęciach. Odpłatność ustalana jest proporcjonalnie do liczby zajęć pozostałych w dniu zawarcia Umowy zgodnie z harmonogramem zajęć do końca kursu.

§ 5 Organizacja i przekładanie zajęć

(1) Zajęcia mogą być organizowane przez dowolnego nauczyciela Szkoły. W przypadku czasowej niemożności prowadzenia zajęć przez dotychczasowego lektora (np. z powodu nieobecności lub niedyspozycji), Szkoła zorganizuje zastępstwo za lektora o równorzędnych kwalifikacjach. Jeśli jednak przeszkoda trwa dłużej niż 3 tygodnie, Szkoła zastrzega sobie prawo do zmiany nauczyciela. Uczniowie otrzymają informację o zastępstwie lub zmianie nauczyciela. Szkoła dołoży starań, aby powiadomić uczniów z danej grupy za pośrednictwem poczty elektronicznej lub Telegramu z co najmniej 24-godzinnym wyprzedzeniem o nowym lub tymczasowym zastępstwie nauczyciela. Zmiana nauczyciela nie stanowi wystarczającej podstawy do rozwiązania Umowy.

(2) W wyjątkowych przypadkach, takich jak choroba instruktora i niemożność znalezienia zastępstwa, Szkoła zastrzega sobie prawo do przełożenia zajęć na inny termin uzgodniony ze wszystkimi uczestnikami Kursu. W przypadku niemożności uzgodnienia terminu, część opłaty za kurs odpowiadająca kosztowi nieodbytych zajęć zostanie potrącona z ostatniej wpłaty lub zwrócona Kursantowi.

(3) W wyjątkowych sytuacjach, takich jak stan wyjątkowy, klęska żywiołowa, epidemia lub inne okoliczności zagrażające zdrowiu lub życiu zespołu, a także w przypadku choroby lektora, o ile jest on w stanie prowadzić Zajęcia, Szkoła ma prawo przenieść Zajęcia z nauczania stacjonarnego na nauczanie na odległość.

(4) W przypadku przeniesienia zajęć do formy zdalnej, Szkoła poinformuje Słuchacza o warunkach i terminach zajęć, sposobach monitorowania postępów oraz wymaganiach technicznych za pośrednictwem poczty elektronicznej, Telegramu lub platformy LangLion.

(5) Obowiązkiem Kursanta jest wcześniejsze powiadomienie o nieobecności na zajęciach indywidualnych. Powiadomienie musi nastąpić minimum 12 godzin przed zajęciami online i 24 godziny przed zajęciami stacjonarnymi poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres kartapolakapolska@gmail.com.

(6) W ramach zajęć indywidualnych Kursant ma prawo, z zastrzeżeniem ust. 5, do zmiany terminu maksymalnie 20% zajęć. Zmiana terminu zajęć w większym wymiarze nie jest możliwa.

(7) W przypadku zajęć grupowych nie przewiduje się możliwości zmiany terminu ani odrabiania zajęć.

W przypadku nieobecności studenta na zajęciach, student może odzyskać materiały wykorzystywane na zajęciach. W takim przypadku materiały są wysyłane do ucznia pocztą elektroniczną lub Telegramem, a notatki z zajęć są dostępne przez 6 miesięcy.

(8) Nagrania wideo z zajęć online są wykorzystywane do monitorowania jakości nauczania, śledzenia postępów uczniów w trakcie kursu oraz do powtarzania i przeglądania materiału w przypadku opuszczonych zajęć. Szkoła może przyznać dostęp do nagrań wideo uczniom lub ich przedstawicielom prawnym. Osoby, którym przyznano dostęp, mogą wykorzystywać nagrania wyłącznie do celów edukacyjnych.

(9) Szkoła zastrzega sobie prawo do zmiany daty, godziny rozpoczęcia i zakończenia zajęć z przyczyn technicznych, powiadamiając o tym uczniów za pośrednictwem Telegramu lub poczty elektronicznej.

(10) Szkoła monitoruje postępy uczniów poprzez testy, próbne egzaminy oraz ocenianie prac domowych i pisemnych.

(11) Jakość zajęć jest monitorowana poprzez wizyty w klasie i obserwacje.

(12) W ostatnim lub przedostatnim tygodniu kursu uczniowie przystępują do testu końcowego. Aby otrzymać certyfikat ukończenia kursu wskazujący osiągnięty poziom, wymagany jest wynik co najmniej 60% i pełna opłata za kurs. Jeśli wynik testu jest niższy niż 60%, student otrzyma certyfikat ukończenia kursu bez wskazania poziomu.

§ 6 Materiały szkoleniowe

(1) Materiały dostarczone przez szkołę są przeznaczone wyłącznie do osobistego użytku kursanta.

(2) Zabrania się rozpowszechniania, publikowania, kopiowania lub pobierania w jakiejkolwiek formie nagrań i innych materiałów przekazanych uczestnikowi kursu.

(3) Kursy i ich materiały, w tym grafika, multimedia i tekst, są chronione prawem autorskim i prawami pokrewnymi. Prawa autorskie do materiałów należą do szkoły lub innych organizacji, od których szkoła uzyskała licencję. Szkoła może również wykorzystywać materiały na innych zgodnych z prawem podstawach.

(4) Materiały mogą być dostarczane w formatach PDF, DOC, MP3, MP4, ZIP i RAR. Do ich otwarcia uczeń będzie potrzebował odpowiedniego oprogramowania.

(5) Jeśli materiały są udostępniane za pośrednictwem określonej platformy, programu lub aplikacji, uczeń musi mieć do nich dostęp.

(6) Uczeń może zaproponować alternatywny sposób uzyskania materiałów.

§ 7 Zajęcia online i warunki świadczenia usług drogą elektroniczną

(1) Kursant przyjmuje do wiadomości, że aby uczestniczyć w zajęciach online zgodnie z regulaminem, musi posiadać niezbędny sprzęt o minimalnej konfiguracji, odpowiedni system operacyjny oraz łącze internetowe o parametrach określonych w § 7 niniejszego regulaminu. Szkoła nie zapewnia sprzętu, systemów operacyjnych ani łącza internetowego do udziału w zajęciach online.

(2) Minimalne wymagania konfiguracji sprzętowej są następujące:
  • Procesor Intel® Pentium® 4 o częstotliwości taktowania 2 GHz lub procesor Intel Pentium Core Duo o częstotliwości taktowania 2 GHz,
  • Systemy operacyjne: Windows 7/8/10, macOS 11, Android 5.0,
  • PAMIĘĆ RAM: 4 GB,
  • Dysk twardy: 500 MB wolnego miejsca,
  • Karta sieciowa LAN: 10/100/1000 Mbps,
  • Monitor o rozdzielczości co najmniej 1024 x 768,
  • Klawiatura, mysz, słuchawki, mikrofon,
  • Kamera wideo (preferowana),
  • Połączenie z Internetem o minimalnej prędkości transferu danych: pobieranie 3 Mbps i wysyłanie 1 Mbps z opóźnieniem mniejszym niż 100 ms (zalecane połączenie LAN).

(3) Aby w pełni uczestniczyć w zajęciach online, ważne jest, aby wszystkie komponenty, w tym karta dźwiękowa, były prawidłowo zainstalowane na komputerze ucznia. Uczeń powinien posiadać słuchawki lub głośniki do odtwarzania dźwięku, a także mikrofon i kamerę wideo.

(4) Do uczestnictwa w zajęciach online wymagane jest następujące oprogramowanie:
  • System operacyjny: Windows 7 lub nowszy, macOS 10.9 lub nowszy.
  • Przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 52 lub nowszej, Google Chrome w wersji 56 lub nowszej.

(5) Jak określono w ust. 6 poniżej, urządzenia mobilne, takie jak tablety lub telefony, mogą być używane do uczestnictwa w wirtualnych klasach, jeśli spełniają następujące warunki:
  • System operacyjny: iOS w wersji 11 lub nowszej, Android w wersji 5 lub nowszej.
  • Urządzenie musi być podłączone do Internetu z prędkością co najmniej 512 Kbps i opóźnieniem nie większym niż 100 ms.

(6) Urządzenia mobilne, takie jak tablety lub telefony określone w punkcie 5, mogą być używane do zajęć online, ale mogą nie obsługiwać niektórych funkcji, takich jak przesyłanie strumieniowe wideo lub tablica interaktywna.

(7) Uczeń przyjmuje do wiadomości, że:
  • Do uczestnictwa w zajęciach online nie jest konieczne instalowanie żadnych dodatkowych komponentów, jednak mogą być one wymagane w przypadku wystąpienia problemów zakłócających przebieg zajęć. W takich przypadkach system powiadomi studenta o konieczności zainstalowania specjalnych kodeków audio/wideo.
  • Oprogramowanie komunikatora wymagane do zajęć online jest automatycznie pobierane i instalowane ze strony ____________ podczas pierwszego logowania.Uczeń musi mieć wystarczające uprawnienia, aby zainstalować oprogramowanie na istniejącym sprzęcie.
  • W bezpiecznej sieci ________ student musi uzyskać nieograniczony dostęp do określonych serwerów internetowych przez administratora sieci lokalnej.
  • Uczeń powinien mieć możliwość zainstalowania dodatkowych wtyczek w przeglądarce internetowej.
  • Aby uzyskać optymalną szybkość połączenia internetowego, zaleca się zamknięcie wszystkich innych programów korzystających z Internetu podczas zajęć online.
(8) Jeśli uczeń ma problemy techniczne, które uniemożliwiają mu uczestnictwo w zajęciach, uznaje się, że zajęcia się odbyły.

(9) W przypadku wystąpienia problemów technicznych po stronie Szkoły lub organizacji wspierających realizację Umowy, uniemożliwiających przeprowadzenie zajęć w całości lub w części, zajęcia zostaną przełożone w całości lub w części. Paragraf ___ Regulaminu ma zastosowanie również w takiej sytuacji.

(10) W przypadku jakichkolwiek wątpliwości lub problemów związanych z kursem i uczestnictwem w zajęciach online, Kursant może skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta, którego dane kontaktowe dostępne są na stronie https://karta-polaka.pl

§ 8 Informacja o prawie konsumenta do odstąpienia od Umowy

(1) Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2017.683 j.t.), student i/lub jego przedstawiciel ustawowy będący konsumentem może odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyn w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia, składając wniosek o odstąpienie od umowy. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie wniosku przed upływem terminu wskazanego w ust. 2.

(2) Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Słuchacz i/lub przedstawiciel ustawowy musi powiadomić o tym fakcie Szkołę w formie pisemnej, przesyłając wniosek na adres: 10-038 Olsztyn, ul. Św. Wojciecha 3/3A/7 lub elektronicznej na adres kartapolakapolska@gmail.com. Wzór zgłoszenia znajduje się w Załączniku nr 1 do Regulaminu. Zaleca się wysłanie zgłoszenia listem poleconym. W przypadku korzystania z poczty elektronicznej Szkoła niezwłocznie prześle potwierdzenie otrzymania zgłoszenia na adres wskazany przez Kursanta.

(3) Wniosek o anulowanie może być sporządzony według wzoru, ale jego użycie nie jest obowiązkowe.

Słuchaczowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy w następujących przypadkach:

a) Jeśli szkoła w pełni wykonała usługę za zgodą uczestnika i/lub przedstawiciela ustawowego uczestnika, informując ich o utracie prawa do zrzeczenia się po zakończeniu usługi i uzyskaniu zgody na wykonanie usługi przed upływem okresu zrzeczenia się;
b) w przypadku dostarczania treści cyfrowych, nie na nośniku materialnym, jeżeli rozpoczęto wykonywanie usługi za zgodą uczestnika i/lub przedstawiciela ustawowego przed upływem okresu odstąpienia i po poinformowaniu strony szkolnej o utracie prawa odstąpienia.

(4) Szczegółowe warunki prawa odstąpienia określa Załącznik nr 2 do Polisy.

§ 9 Zmiana Umowy i Regulaminu

(1) Szkoła zastrzega sobie prawo do jednostronnej zmiany Umowy i Regulaminu z ważnych przyczyn, w tym:

a) konieczność dostosowania Regulaminu do przepisów prawa, które mają bezpośredni wpływ na Regulamin i wymagają jego zmiany w celu dostosowania do przepisów;
b) konieczność dostosowania Warunków zgodnie z zaleceniami, zarządzeniami, rozporządzeniami, interpretacjami, instrukcjami lub decyzjami uprawnionych organów publicznych;
c) Rozszerzenie lub modyfikacja funkcji Platformy;
d) Zmiany warunków technicznych świadczenia usług drogą elektroniczną;
e) konieczność sprostowania niejasności, błędów lub pomyłek drukarskich, które mogły wystąpić w Regulaminie;
f) zmiany danych kontaktowych, nazw, numerów identyfikacyjnych, adresów e-mail lub linków wskazanych w Regulaminie;
g) Zapobieganie nadużyciom;
h) Poprawa jakości usług świadczonych na rzecz studentów;
i) Zmiany zakresu lub zasad świadczenia przez Szkołę usług objętych Regulaminem, w tym dodanie nowych, modyfikacja lub rezygnacja z istniejących funkcji lub usług oferowanych studentom;
j) Zmiany w procesie zawierania umów na odległość.

(2) Student lub jego przedstawiciel ustawowy zostanie powiadomiony o wszelkich zmianach w Umowie i Regulaminie drogą elektroniczną lub pisemnie na co najmniej 14 dni przed planowaną datą wejścia w życie zmian.

(3) W powiadomieniu o zmianach, o których mowa w ust. 1, Szkoła poinformuje studenta lub jego przedstawiciela ustawowego, że brak sprzeciwu przed datą wejścia w życie zmian będzie uważany za zgodę na zmiany.

(4) Student lub jego przedstawiciel ustawowy ma prawo do rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym przed datą wprowadzenia zmian.

(5) Jeżeli uczeń lub jego przedstawiciel ustawowy sprzeciwia się zmianom, ale nie wypowie Umowy o świadczenie usług edukacyjnych - Kurs, Umowa zostanie automatycznie rozwiązana w przeddzień wejścia w życie zmian.

(6) Po wprowadzeniu zmian w Regulaminie Szkoła opublikuje zaktualizowane dokumenty na swojej stronie internetowej pod następującym linkiem: https://karta-polaka.pl/regulamin

§ 10 Siła wyższa

(1) W przypadku wystąpienia siły wyższej strony Umowy będą zwolnione z odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie swoich zobowiązań tak długo, jak zdarzenia siły wyższej uniemożliwiają spełnienie warunków. Postanowienie to ma również zastosowanie do okresu bezpośrednio poprzedzającego lub następującego po wystąpieniu zdarzeń siły wyższej, jeżeli w tym czasie nadal uniemożliwiają one realizację Umowy.

(2) Zdarzenia siły wyższej to zdarzenia o charakterze przypadkowym lub naturalnym, całkowicie niezależne od woli i działań Stron, których nie można było przewidzieć ani im zapobiec. Do takich zdarzeń zalicza się: powodzie, włamania hakerskie, przerwy w dostępie do Internetu, wojny, akty terroryzmu, ogłoszenie stanu wyjątkowego, zagrożenie epidemiczne lub stan epidemii.

(3) Strona, która chce powołać się na siłę wyższą, powiadomi drugą Stronę niezwłocznie, ale nie później niż w ciągu 7 dni, gdy tylko dowie się, że zdarzenie uniemożliwia lub znacznie utrudnia wypełnienie Umowy.

§ 11 Rozwiązanie Umowy

(1) Szkoła ma prawo rozwiązać Umowę z ważnych powodów. Przyczyną taką może być np. naruszenie Regulaminu i Umowy przez Słuchacza, brak płatności za kurs lub poszczególne lekcje, brak współpracy ze Szkołą, po uprzednim wezwaniu do usunięcia naruszeń pod groźbą natychmiastowego rozwiązania Umowy. W takim przypadku Uczeń lub jego przedstawiciel ustawowy zobowiązany jest do zapłaty wynagrodzenia za już wykonaną pracę oraz pokrycia kosztów związanych z realizacją zobowiązań (np. koszt dodatkowych materiałów, czas poświęcony na przygotowanie kursu, koszt dostępu do platformy).

(2) Uczeń lub jego przedstawiciel ustawowy może rozwiązać umowę bez podania przyczyn z zachowaniem 1-miesięcznego okresu wypowiedzenia. Wypowiedzenie staje się skuteczne z końcem miesiąca, w którym upływa okres wypowiedzenia. Jeśli umowa zostanie rozwiązana bez ważnego powodu, Student lub jego przedstawiciel prawny musi zwrócić Szkole wydatki poniesione w związku z wypełnieniem zobowiązań, a także zapłacić część wynagrodzenia proporcjonalną do dotychczas wykonanej pracy i zrekompensować ewentualne szkody.

(3) Nawet jeśli rozwiązanie Umowy nastąpiło z ważnego powodu (np. długotrwała choroba lub zmiana miejsca zamieszkania), Student lub jego przedstawiciel prawny jest zobowiązany do zwrotu Szkole kosztów poniesionych w związku z wypełnianiem zobowiązań w dobrej wierze.Zwrot obejmuje wszystkie koszty poniesione przez Szkołę do momentu rozwiązania Umowy i zwykle obejmuje odsetki ustawowe.Student lub jego przedstawiciel ustawowy jest również zobowiązany do zapłaty części odszkodowania odpowiadającej pracy wykonanej dotychczas przez Szkołę.

(4) W przypadku odstąpienia od Umowy na pojedyncze wydarzenia obejmujące określoną liczbę zajęć, z inicjatywy Kursanta lub z przyczyn dotyczących Kursanta, koszt już przeprowadzonych wydarzeń z zakupionego pakietu zostanie obliczony na podstawie standardowej ceny za pojedyncze wydarzenie.

(5) Odstąpienie od umowy może nastąpić poprzez złożenie pisemnego wniosku na adres: 10-038 Olsztyn, ul. Św. Wojciecha 3/3A/7 lub w formie dokumentowej, np. poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres kartapolakapolska@gmail.com.

§ 12 Reklamacje

(1) Uczeń lub jego przedstawiciel ustawowy ma prawo złożyć skargę dotyczącą usług świadczonych przez szkołę. Reklamacja może być złożona w następujący sposób:
a) wysyłając wiadomość e-mail na adres: kartapolakapolska@gmail.com;
b) pisząc na adres pocztowy szkoły: 10-038 Olsztyn, ul. Św. Wojciecha 3/3A/7. W celu zapewnienia wysokiego poziomu obsługi i prawidłowego dokumentowania reklamacji Szkoła zaleca korzystanie z powyższych sposobów. Informujemy, że nauczyciele nie są upoważnieni do przyjmowania i rozpatrywania reklamacji w imieniu szkoły.

(2) Ze względu na charakter świadczonych usług szkoła zaleca uczniom składanie reklamacji dotyczących jakości usług jak najszybciej po wystąpieniu problemu.

(3) Składając skargę, zaleca się podanie następujących danych: imię i nazwisko, adres e-mail do odpowiedzi (jeśli uczeń lub jego przedstawiciel preferuje odpowiedź e-mailową), charakter skargi, życzenia ucznia i preferowany sposób otrzymywania informacji o procesie składania skargi. Jeśli szkoła uzna za konieczne wyjaśnienie szczegółów w celu rozpatrzenia skargi, skontaktuje się z uczniem na podany adres e-mail, adres pocztowy lub numer telefonu.

(4) Reklamacje będą przyjmowane niezwłocznie po ich otrzymaniu i rozpatrywane w terminie do 14 dni od ich otrzymania przez szkołę.

(5) Szkoła nie udziela gwarancji na kursy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.

(6) Student lub jego przedstawiciel ustawowy ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Sposobami tymi mogą być mediacje prowadzone przez wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Handlowej lub korzystanie ze stałych sądów konsumenckich przy tych inspektoratach. Dostępna jest również procedura pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, określona w ustawie z dnia 23 września 2016 r. (Dz.U. z 2016 r. poz. 18123 ze zm.), realizowana przez uprawnione organizacje zgodnie z tą ustawą. Rejestr podmiotów uprawnionych do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich (dalej: „Podmioty Uprawnione”) prowadzony jest przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i dostępny jest pod adresem internetowym: https://polubowne.uokik.gov.pl/rejestr,5,pl.html.

(7) Korzystanie z procedur pozasądowych w celu rozwiązywania skarg i rozstrzygania sporów jest dobrowolne i wymaga zgody obu stron.

(8) Dostęp do informacji o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, a także o sposobach postępowania przewidzianych w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. z 2016 r. poz. 18123, z późn. zm.) można uzyskać w siedzibach i na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, których celem działania jest ochrona praw konsumentów, a także wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej, m.in. na stronie internetowej: http://spsk.wiih.org.pl oraz na stronach internetowych uprawnionych organizacji.Szczegółowe informacje na temat funkcjonowania i organizacji Inspekcji Handlowej w ramach pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich określa Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 maja 2017 r. w sprawie organizacji i trybu działania Inspekcji Handlowej w tym zakresie.

§ 13 Działania w przypadku opóźnienia w płatnościach

(1) W przypadku opóźnienia w zapłacie za zajęcia student zobowiązany jest do zapłaty ustawowych odsetek za opóźnienie.

(2) W drodze odstępstwa od ust. 1, Szkoła wysyła przypomnienie drogą mailową lub za pośrednictwem platformy LangLion, wyznaczając dodatkowy termin na dokonanie płatności, nie dłuższy niż 7 dni. W przypadku nieotrzymania płatności w wyznaczonym terminie, Szkoła wysyła do Kursanta pisemne i elektroniczne wezwanie do zapłaty. Kursant jest zobowiązany do zwrotu szkole kosztów takiego powiadomienia w wysokości 50 zł wraz z podatkami, co zostanie odzwierciedlone na fakturze wystawionej szkole.

(3) Jeżeli płatność za kurs lub poszczególne lekcje nie wpłynie w terminie, szkoła ma prawo zawiesić prawo kursanta do uczęszczania na kolejne lekcje. Prawo ucznia do uczęszczania na zajęcia zostanie zawieszone do czasu uregulowania zaległych płatności. Szkoła powiadomi ucznia o zawieszeniu za pośrednictwem Telegramu i/lub wiadomości e-mail. W przypadku zajęć indywidualnych, uczeń może, w ciągu miesiąca od zawieszenia, otrzymać możliwość uczestniczenia w opuszczonych zajęciach. W przypadku zajęć grupowych, ze względu na ich specyfikę, nie ma takiej możliwości.

§ 14 Postanowienia końcowe

Wyłączne prawa do treści udostępnianych lub zamieszczanych na stronie internetowej przez szkołę lub jej kontrahentów, w tym prawa autorskie, grafika, oprogramowanie i bazy danych, podlegają ochronie prawnej i należą do szkoły lub organizacji, z którymi szkoła zawarła stosowne umowy. Uczeń może korzystać z tych treści, ale tylko do użytku osobistego dozwolonego przez prawo.

W sprawach nieuregulowanych niniejszą polityką mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa, w tym Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

Uczeń lub jego przedstawiciel ustawowy może kontaktować się ze Szkołą: a) listownie na adres 10-038 Olsztyn, ul. św. Wojciecha 3/3A/7, b) telefonicznie: +48 536 491 241, c) mailowo: kartapolakapolska@gmail.com.

Niniejsza umowa i jej warunki podlegają prawu polskiemu. W przypadku sporów organy rozpatrujące spory między stronami określa się według siedziby szkoły.

§ 15 zasady bezpieczeństwa i organizacja szkoleń

(1) W zakresie dozwolonym przez prawo szkoła odpowiada za bezpieczeństwo małoletniego ucznia wyłącznie podczas zajęć w salach wykładowych oraz w miejscach na terenie szkoły dostępnych dla uczniów.

(2) Szkoła nie ponosi odpowiedzialności za bezpieczeństwo małoletniego w drodze na zajęcia i z zajęć oraz w przypadku niestawienia się małoletniego na zajęcia.

(3) Szkoła nie zapewnia nadzoru ani opieki nad niepełnoletnimi uczniami przed lub po godzinach lekcyjnych. Przedstawiciel ustawowy lub opiekun małoletniego musi sprawować nadzór nad małoletnim przed rozpoczęciem zajęć i odebrać go po zakończeniu zajęć, gdy tylko uczeń opuści teren sali wykładowej szkoły.

(4) Używanie telefonów komórkowych przez uczniów w salach wykładowych szkoły jest zabronione. Muszą one być wyłączone lub ustawione na tryb cichy na czas trwania lekcji, z wyjątkiem szczególnych powodów. Jeśli konieczne jest wykonanie połączenia alarmowego, uczeń musi opuścić salę wykładową na prośbę wykładowcy.

(5) Uczniowie nie mogą dokonywać nagrań audio lub wideo podczas zajęć bez pisemnej zgody szkoły.

(6) Uczeń i jego przedstawiciel ustawowy muszą powiadomić szkołę na piśmie o wszelkich problemach medycznych ucznia, które mogą mieć wpływ na jego udział w kursie. Obejmuje to informacje o żywności i innych alergenach, na które uczeń jest uczulony, ponieważ szkoła może zapewniać uczniom posiłki. Jeśli takie informacje zostaną dostarczone, nauczyciele nie będą oferować uczniom żywności zawierającej określone składniki lub alergeny, które mogą powodować reakcje alergiczne.

(7) Uczniowie i nieletni przebywający na terenie szkoły mają obowiązek zachowywać się bezpiecznie i z szacunkiem wobec innych, w tym innych uczniów i pracowników. Muszą unikać zachowań, które mogą zagrażać ich własnemu bezpieczeństwu lub bezpieczeństwu innych osób.

(8) Niepełnoletni uczniowie przebywający na terenie szkoły muszą stosować się do poleceń personelu, w tym nauczycieli. Mogą opuszczać salę lekcyjną podczas lekcji wyłącznie za zgodą tych pracowników.

(9) Przedstawiciele prawni uczniów ponoszą odpowiedzialność finansową za wszelkie szkody wyrządzone przez ucznia, w tym szkody wyrządzone mieniu szkolnemu, personelowi lub innym uczniom.

(10) Palenie tytoniu, spożywanie alkoholu i zażywanie narkotyków są surowo zabronione w budynku szkoły i na jej terenie. Zabronione jest również przebywanie na terenie szkoły pod wpływem alkoholu lub narkotyków.

(11) Uczniowie i niepełnoletni uczniowie są zobowiązani do przestrzegania przepisów BHP podczas pobytu w szkole. W szczególności nie mogą

a) nosić odzieży lub przedmiotów osobistych, które mogłyby wyrządzić szkodę innym,
b) uczęszczać na zajęcia, jeśli cierpią na chorobę zakaźną, która może zostać przeniesiona na innych uczniów lub pracowników, w tym nauczycieli; lub podlegać obowiązkowej kwarantannie z powodu podejrzenia takiej choroby,
c) przenosić lub układać rzeczy w sposób, który mógłby zagrozić bezpieczeństwu ich samych lub innych osób.

(12) Za naruszenie zasad i przepisów nauczyciel lub inna osoba upoważniona przez szkołę może zażądać od ucznia lub niepełnoletniego ucznia natychmiastowego opuszczenia klasy i terenu szkoły. W takim przypadku koszt opuszczonych zajęć nie będzie zwracany. Jeśli niepełnoletni uczeń otrzymał polecenie opuszczenia zajęć, przedstawiciel ustawowy musi zostać o tym powiadomiony i musi odebrać ucznia ze szkoły. Naruszenie zasad może być również podstawą do rozwiązania umowy ze szkołą bez wcześniejszego powiadomienia.

(13) Szkoła nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione bez opieki na terenie szkoły, chyba że znajdują się one w szatni. Szkoła nie ponosi odpowiedzialności za kradzież, uszkodzenie lub utratę rzeczy, jeśli uczeń nie zapewni im bezpieczeństwa, mimo że został o tym poinstruowany.

Powiadomienie Użytkownika o prawie do wypowiedzenia Umowy oraz przekazanie wzoru Oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.

Załącznik nr 1 do Polisy
PRZYKŁAD WNIOSKU O ODSTĄPIENIE OD UMOWY

Adresat:
  • Dane Spółki: nazwa, adres, NIP, OGRN, e-mail, numer telefonu
  • Niniejszym informuję o odstąpieniu od Umowy o świadczenie następującej usługi
  • Data zawarcia umowy
  • Numer umowy
  • Imię i nazwisko Klienta
  • Adres Klienta
  • E-mail, numer telefonu Data i podpis Klienta.

Załącznik nr 2 do Regulaminu
OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY

Konsekwencje anulowania

W przypadku podjęcia decyzji o rozwiązaniu Umowy, wszystkie płatności dokonane przez Ucznia lub jego Przedstawiciela ustawowego w ramach wybranej Oferty kursu zostaną zwrócone niezwłocznie, ale nie później niż 14 dni od daty otrzymania przez Szkołę powiadomienia o decyzji o rozwiązaniu Umowy. W przypadku, gdy Uczeń lub jego Przedstawiciel ustawowy zdecyduje się zrezygnować z usług po złożeniu wniosku o ich rozpoczęcie przed upływem terminu na odstąpienie od umowy, będzie on zobowiązany do zapłaty za usługi świadczone do momentu odstąpienia od umowy.

Zwrot zostanie dokonany na rachunek bankowy wskazany przez uczestnika lub jego przedstawiciela prawnego. Uczący się lub jego przedstawiciel ustawowy ma prawo wskazać numer rachunku bankowego do zwrotu pieniędzy we wniosku o odstąpienie od umowy. W przypadku umów finansowanych z kredytu bankowego zwrot zostanie dokonany na konto pożyczkodawcy, który jest prawnie zobowiązany do rozliczenia się z Uczniem.

Zgadzam się, że Szkoła może świadczyć usługi do końca okresu odstąpienia od umowy.

Не теряй времени на пути к знаниям!